Foglalkozásvezetők -Népmesekincstár mesepedagógia

„A magyar az egyetlen nyelv, amely úgy kérdez rá a másik emberre, hogy közben csodának nevezi, hiszen azt mondja: kicsoda.”(1) A gyerek a világra csodálkozik rá hasonló módon: Micsoda ez? Micsoda? Ahogy telnek az évek és felnövünk, rövidül a kérdés: Ki? Mi? Vannak olyan útszakaszok, amikor már kérdezni sem kérdezünk, nem akarunk, vagy nem merünk. Eltűnik a kíváncsiság, elveszik a kérdezés bátorsága. Útközben, olykor elveszítjük a csodára csodálkozás képességét, észre sem vesszük a hétköznapok apró, csendes csodáit.

A gyermekkori gondolkodás és a mesék még őrzik azt a tudást, amelyben minden élővel és élettelennel kapcsolatot keres az ember, azt kutatja, ami összeköti, és nem azt, ami elválasztja másiktól. Az emberhez hasonló életet élnek a fák, hegyek, folyók, lelke van és érez, gondolkodik a víz, a föld, az ég, az állat, és mindennel rokon az ember. Ember-állat- növény-természeti jelenségek, egyetlen egység részei.

A Népmesekincstár Mesepedagógia alap és- mesterképzéseken, az egyik legfontosabb célomnak tekintem, hogy pedagógus vagy /és foglalkozásvezető kollégáimmal ahhoz a gyermekkorban még természetes világnézethez és látásmódhoz közelítsünk, ami: az élet minden formájára és megnyilvánulására, -önmagára és másokra-, csodaként képes tekinteni, az emberhez test-lélek-szellem, múlt-jelen-jövő egységében kapcsolódik. Ez a gondolkodásmód végtelenné tágítja a látóhatárt, pozitív életszemlélethez, és pozitív pedagógiai attitűdhöz is vezet. A mesélés, játékok, mondókák, éneklés nem elég. Az eszköztár mellé, szemléletváltásra van szükség, olyan nézőpontra, amelyben gyakran a még-már láthatatlan jóhoz kell kapcsolódnunk, a jót, a fényeset, az értékeset kell keresnünk egymásban és a gyerekekben egyaránt.

Képzések részletei, tájékoztatás kérése: itt vagy infokukacmesepedagogia.hu tel: 06307892710

Pedagógiai munkánk egyik fontos mottója:…mesÉLJÜK a mesét!

A pedagógus szerep, a pedagógiai munka egyik legnagyobb kihívása, azoknak a képességnek a megőrzése, ami örömteli flow élménnyé, alkotó, kreatív tevékenységgé teszi a nevelést-tanítást. Hogyan lehetséges mindez a hétköznapok pedagógiai gyakorlatában? Lehetséges egyáltalán?

Céljaink, módszereink, eszközeink

Gyermekközpontú, komplex Népmesekincstár mesefoglalkozásainkon élőszóval mesélünk, a magyar népmesekincs mellett, a világ mesekincséből is válogatunk. Sokat mondókázunk, éneklünk, játszunk, találós kérdésezünk, alkotunk-kézműveskedünk. Minden korosztály esetében, minden mesefoglalkozás célja, mindig didaktikus eszközök, a mese megbeszélése nélkül: a gyerekeket foglalkoztató kérdések megválaszolása élőszóval elmesélt történeteken, játékokon, meg-és átélésen keresztül, öröm és élményalapú tapasztalatszerzés a világról, a népi kultúra segítségével. További célunk a szókincsbővítés, a szövegértés  és gondolkodás;  az osztatlan -fókuszált figyelem; a képzelet, a Gardneri intelligenciaterületek megalapozása és fejlesztése, közösségépítés, ön -és társismeret.

Őseink és a világ népi kultúrája adja a Népmesekincstár mesefoglalkozások alapját, munkánk, középpontjában azonban nem a mese, és nem hagyományőrzés áll, hanem a gyerek. Nem a hagyományt őrizzük, hanem a hagyomány 21. században is érvényes eszközeivel, a gyerekek jelenét vigyázzuk, a gyerekek jövőjét alapozzuk és építjük. Minden gyerekről hisszük, hogy mesehőssé válhat a saját életmeséjében. (2)

A Népmesekincstár mesefoglalkozásvezetők, sokoldalú, felkészült, színes módszertani repertoárral bíró, kreatív szakemberek: kisgyermeknevelők, óvodapedagógusok, tanítók, tanárok, fejlesztőpedagógusok, gyógypedagógusok, könyvtárosok, de van közöttük lelkész, mentálhigiénés szakember, hitoktató, pszichológus, gyermekvédelmi szakember. Mindannyian a gyerekeket helyezzük pedagógiai (nevelő-tudásátadó-tanító) munkánk középpontjába, „a gyerekek mindenek felett álló érdekében” mesÉLJÜK a mesét, az ország különböző településein, különböző intézménytípusokban. A 35 foglalkozásvezető 21 vidéki és 14 budapesti helyszínen tart mesefoglalkozásokat, szakköröket, családi mesedélutánokat. Van, aki bölcsődéseknek mesél, van, aki óvodásoknak, mások általános iskolásoknak vagy középiskolásoknak. Van, aki munkahelyén, és van, aki vállalkozóként vezet mesefoglalkozásokat.

Népmesekincstár mesefoglalkozásvezetők

Mesefoglalkozásvezető szeretnél lenni? Alapképzés érdekel? Workshopra szeretnél jelentkezni?

Foglalkozásvezető képzéseink 30+60 órásak, egy évben egyszer indítjuk.

A 30 órás akkreditált online vagy offline mesepedagógia alapképzés után lehet jelentkezni a 60 órás, kizárólag jelenléti formában végezhető foglalkozásvezetői képzésre.

Képzések részletei, tájékoztatás kérése: itt vagy infokukacmesepedagogia.hu tel: 06307892710

Szeretettel várlak! Pont téged!

Bajzáth Mária

Források:

(1) Tolcsvay Béla

(2)Bajzáth Mária: Mesefoglalkozások gyűjteménye. Módszertan pedagógusoknak. 2014. Kolibri Kiadó.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

happy wheels