Bajzáth Mária bemutatkozás

Bajzáth Mária bemutatkozás

Bajzáth Mária

Mesepedagógia – Népmesekincstár

Bajzáth Mária vagyok, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán végeztem neveléstudományi bölcsészként. 1990 óta foglalkozom gyerekekkel, mesékkel és pedagógiával, tanárként és tanító néniként is szereztem diplomát, gyűjtöttem tapasztalatokat. Az elméleti felkészülés mellett a mindennapos gyakorlat alakította a módszert, amelyet néhány éve akkreditált képzésként és műhelymunkákon, szakmai napok keretében tanítok szerte az országban és országhatáron kívül. Meghívott előadóként előadásokat, képzéseket tartok  különböző egyetemeken , konferenciákon, bölcsődékben, óvodákban, iskolákban és könyvtárakban.

Vezetem a Népmesekincstár Mesepedagógia Műhelyt, amely az érdeklődő pedagógusoknak, könyvtárosoknak, gyerekekkek és mesékkel foglalkozó szakembereknek, és szülőknek  ad lehetőséget arra, hogy minél alaposabban elsajátíthassák a módszert, és mesékkel segíthessék a gyerekek fejlődését. Harminc éve szervezek mesetáborokat, mesés programokat gyerekeknek, és felnőtteknek.

Mesegyűjteményeket válogatok, vázlatgyűjteményeket készítek, amelyek a Kolibri Kiadó gondozásában jelennek meg a Népmesekincstár sorozatban. A könyvekről bővebben: mese.mesepedagogia.hu/mesekonyveink/

Válogattam meséket a Világmesék 13 részes  sorozat animációs filmjeihez és  diafilmekhez is.

A Népmesekincstár módszerrel dolgozó intézményekkel, alapítványokkal, pedagógusokkal folyamatosan tartom a kapcsolatot,  segítem munkájukat.

Mondtam és mondok mesét és  tartok és tartottam mesefoglalkozást, matematika órán, testnevelés órán, természetismeret projektben, olvasás óra helyett és alatt, barátság témahéten, anyák napján, farsang és advent idején. Tartottam mesefoglalkozást azzal a céllal, hogy megtanulják a gyerekek a testrészek nevét, és azért, hogy megérezzék- értsék kamaszként, mit jelent elköteleződni és dönteni. Meséltem osztályfőnöki órán életről, halálról, fákról, számokról, csillagokról, ellenfelekről, szegényekről, gazdagokról. Mindig arról, ami a gyerekeket érdekelte.

Meséltem anya szíve alatt hordott magzatnak, bölcsődésnek és óvodásnak, kisiskolásnak, gimnazistának és egyetemistának, felnőttnek, és idős embernek. Meséltem börtönben, hajlaktélan szállón, családok átmeneti szállásán, gyermekotthonban, anyaotthonban és kórházban. Meséltem születőnek és haldoklónak, jókedvűnek és boldogtalannak. Meséltem fényes palotában és meséltem a „föld legsötétebb lyukában.”

Sokféle szerepben és helyzetben, naponta tapasztalom a népmese, a dal, a játék, a tánc felemelő és megtartó erejét, hiszek abban, hogy segítségükkel hidat lehet építeni, múlt és jelen, fönn és lenn, ember és ember között. Újragondolt, korszerű és gyerekközpontú pedagógiai módszerekkel összekapcsolva és élővé téve  a hagyományt, – a mesélés, mondókázás, népi játék, népdal  beépítése a tanításba, az intézményes és családi és nevelés gyakorlatába-, kimeríthetetlen erő és örömforrást rejt, minden gyerek, pedagógus és szülő számára.

 

Bajzáth Mária