Népmesekincstár MESEPEDAGÓGIA © Akkreditált 40 órás képzés

Elindulunk a mesékhez vezető úton, átlépünk a mesékhez vezető kapun, vetünk egy-egy pillantást a 9 mesetípusra. Hogy el ne tévedjünk, segítséget kérünk mondókáktól, népi játékoktól, daloktól, találósoktól, mesetérképet és varázstárgyat készítünk. Látunk, hallunk, szimatolunk, tapintunk, kóstolunk.

1.NAP

Bevezetés, ismerkedés, szerződések

„A mese az ember története, akinek hőssé kell válnia, hogy emberségét megőrizze!”

A Népmesekincstár Mesepedagógia és a Népmesekincstár Mesegyűjtemények világa

Eszközök, módszerek

Játékok, gyakorlatok, mesék

Mese+Pedagógia  ≠   Mesepedagógia

Mi a mese? Mi a pedagógia? Mi a mesepedagógia?

Eszközök, módszerek a mesepedagógiában

Képzelet, fantázia

A népmesék, népdalok, mondókák, népi játékok, találós kérdések komplex egysége a mesepedagógiában

Interaktív előadás, gyakorlatok

A népmesék hősei

A gyerek és a mesehős

Minden gyerek mesehős –vagy azzá válhat (és megérdemel egyet…)

A formulamesétől a tündérmeséig vezető út

Életkorok-mesetípusok

Mesék típusa mint lehetséges szempont a meseválasztáshoz, meseválasztás szempontjai a Népmesekincstár mesepedagógiában

Nevelési, oktatási feladatok-mesetípusok

Képzési nap összegzése, kérdések

2.NAP

„Növekedett egy kétágú fa.”

Testtudat, érzékszervek

A gyermeket körülölelő világ

A mondókák, játékok, mesék, találós kérdések szerepe a testtudatosság kialakításában

A mondókák, játékok, mesék, találós kérdések szerepe az érzékszervek fejlesztésében

A mesék szerepe a világ megismerésében

„A kaszás adott neki füvecskét…”

A népmesék típusai I.

Téma: Test, élet-halál, biztonság

Mondókák- Formulamesék- Állatmesék- Állathangutánzók

Mesék- gyakorlatok-játékok

„Az már nem igaz!”

A népmesék típusai II.

Téma: Képzelet, Érzékszervek

Hazugságmesék- Nyelvtörők

Mesék- gyakorlatok-játékok

Képzési nap összegzése, kérdések

3.NAP

„ Hát az olyan okos volt…”

A népmesék típusai III

Téma: Legények-leányok-talányok; Miértek és hogyanok

Novellamesék-Legendamesék- Rászedett ördög mesék-Találós kérdések

Mesék- gyakorlatok-játékok

Képalkotás szavakkal, mesemondási gyakorlat

„Más kép- Másképp”

Olvasás és írástanítás mesékkel és mondókákkal- Máskép(p) módszer

Betűtanítás, mesék- mondókák

A képzelet-fantázia szerepe a betűtanításban és az olvasásban

Interaktív előadás-gyakorlatok

„ Nevetett a királykisasszony, a király, és nevetett az egész birodalom!”

A népmesék típusai IV.

Téma: Humor, tréfa, együtt nevetés ereje

Falucsúfolók, tréfás mesék

Mesék-gyakorlatok- játékok

Képzési nap összegzése, kérdések

4. NAP

„Mindennel tudjak beszélni, ami él!”

A népmesék típusai V.

Téma: Varázslatok, varázsigék, varázstárgyak

Varázsmesék (tündérmesék)

Mesék- gyakorlatok-játékok

Szereplők, helyszínek, mesetérkép

Kívánságok, segítők-ellenfelek

Interaktív előadás-gyakorlatok valamint a mesetípusokhoz kapcsolódó mondókák, találós kérdések, dalok, játékok kézműves és alkotó folyamatok

Mesepedagógiai foglalkozás tervezése  – záródolgozat

Képzés összegzése, kérdések

Tanúsítványok átadása

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

happy wheels